Sinds 2011 werk ik aan een stripboek over de ervaringen van militairen en veteranen uit mijn woonplaats, die tussen 2001 en 2010 in Afghanistan hebben gediend.
Wat maak je mee tijdens een uitzending? Hoe kom je ervan terug. Op deze blog houd ik het proces bij en plaats ik teasers en indrukken van het boek. Uitgavedatum staat nog niet vast maar houdt daarvoor deze blog in de gaten.

woensdag 1 juli 2015

Boek gepubliceerd! En nu?

Het was me het dagje wel afgelopen zaterdag! Tijdens de 11e Nederlandse Veteranendag werden de eerste exemplaren van 'Van Brabant naar Afghanistan... En terug' overhandigt aan de Minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert.

"Dit is niet zomaar een stripboek." Aldus de minister. Foto: Joost Vullings/Pix4Profs
Ik vertelde haar hoe het hele project de afgelopen jaren tot stand was gekomen en hoe het hopelijk ook kan helpen om meer erkenning, waardering en respect voor veteranen op te brengen. De minister was zichtbaar onder de indruk toen ze de camo-uitvoering zag. "Dit is niet zomaar een stripboek." Aldus de minister. Een erg geslaagde dag die ook op mij weer indruk heeft achter gelaten.

Hoe gaat het nu verder? 

De aankomende weken werk ik aan het voltooien van in ieder geval voldoende luxe uitvoeringen gemaakt van camo-uniformstof, voor alle crowdfunders. Dit is veel handwerk, dus daar gaat ook wat tijd in zitten. Intussen gaat de verkoop van het boek van start en is het de bedoeling dat het de komende tijd in de betere boek- en stripwinkels komt te liggen.
Daarnaast is het boek ook te bestellen bij de uitgeverij zelf, als je het boek daar bestelt, krijg je daar gratis bij het boek, 'Stan Storimans Oog op de Wereld'.
Ga naar www.pix4profs.nl klik verder op de button uitgeverij pix4profs. Bestellen is dan een makkie! 

Zolang de voorraad strekt, bij bestelling van 'Van Brabant naar Afghanistan... En terug', 'Stan Storimans Oog op de Wereld' gratis erbij! Voor € 17,95 inclusief verzendkosten
Voor de duidelijkheid! Er was aanvankelijk een paperback beloofd, maar uiteindelijk is ook het standaardboek een hardcover geworden. Laten we zeggen dat dit een cadeautje is voor de lezers. Het oogt daarnaast ook veel beter.

En dat alom gevreesde zwarte gat? 

Nee! Dat is op mij niet van toepassing. Ik heb genoeg ideeën en inspiratie voor reportages en andere strip-journalistieke projecten. Ik ben zelfs al bezig met de voorbereidingen en het inlezen. De meeste plannen zijn ook al concreet, maar ik kan er helaas nog niets over zeggen. Daarnaast mag ik ook gaan freelancen voor dagblad BN DeStem en zal ook daar dus zo nu en dan werk van mij te zien en te lezen zijn. Meer dan genoeg werk dus en ik ben niet van het stilzitten en afwachten. Een nieuw boek ga ik voorlopig nog niet aan beginnen, maar de plannen liggen al wel klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten